Friday, March 11, 2011

нещо особено любопитно от rahenna. силиконовата капка "the new media" май била просто мехур. сапунен, или пък лимфатичен. facebook и сродните нему - облачен агрегатор на профили (суровината, по точното наблюдение на Р.) и успешно генериращ шизофрении, самочувствия, тавтологични себеобрази и grassroots 'общности' (в кавички, защото са само тълпи от неуверени signatories или просто 'харесващи', раздаващи еректирали палци, убедена съм). demand media и подобните - агрегатор на потребности, разбирай най-тагвани стоки, а на тая база - генератор на съдържания, грейнали от посредственост и хронично девалвиращи институтите на, примерно, авторството, смислеността, за сметка на напъпилите поръчковост, схващано като пазар на нужди, и намисленост. възможно е да съм на грешна следа, както често така добре ми се получава:), а и, ясно е, във всичко това няма някакъв коварен план (просто не им достига капацитет на стоящите зад цялата шарения 'новомедийни' проекти). но се опитвам да държа сметка за явлението, някакси.

meta: дали наистина "мрежата изигра ролята на Китай за журналистиката, поевтинявайки труда" (неточен цитат на М. Баджева), или търсим да оправдаем поредното си оленяване?

No comments:

Post a Comment